Der Riese - Első gondolatok

2009.09.19. 23:14

És íme elérhető a Map Pack 3 a PCseknek is, a konzolos kiadást követő szokásos 1 hónap csúszással. Vágjunk is bele a dolgokba, érdemes :)

A map stílusa

A Shi No Numa teljesen nyitott map volt, a Riese-vel ismét egy zártabb stílusú mapot kaptunk (én ennek személy szerint ennek örülök, nekem ez jobban bejön).

A map helyszíne a Der Riese Waffenfabrik ("az óriás fegyvergyár" - egyébként alapja a multiból ismert Nightfire pálya). Időben az összes zombis map előtt játszódik, itt kezdődött minden. A nácik mindenféle dologgal kísérleteztek itt, többek között itt tenyésztették ki a hellhoundokat, a zombikat, és a wunderwaffe is itt készült. Méretét tekintve jóval nagyobb a Verrücktnél. Kezdésnél mind a 4 player a Mainframenél spawnol (lásd a térképet), az alapsztuáció a Verrücktből ismert "Shit, power is out. There must be a switch around somewhere". A Perkautomaták fix pozícióban vannak, az elektromos csapdák megmaradtak, de flogger nincs. Örömünkre elég sok újdonságot kaptunk, nézzük ezeket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Újdonságok

 

Elsőként kezdjük a teleporterekkel. 3 darab található belőlük, tetejükön szép nagy horogkereszt figyel. Az áram visszaállítása után se lehet még őket egyelőre használni, össze kell őket kötni a mainframe-el (újra). Erre 25 másodpercünk van aktiválástól számítva. Gondolom a funkcióját nem kell nagyon részleteznem, 1500 pontért a mainframehez teleportál minket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A központi eleme a mapnak az úgy nevezett Pack-a-Punch machine lett. Lényege, hogy 5000 pontért minden fegyót felupgradel (csilli-villi kinézet + jobb lesz maga a fegyver jóval). Alapállapotban zárva van az ajtaja. Mindig amikor összekötünk egy teleportert, az ajtaja egy kicsit lejjebb csúszik (csak én nem látok ebben semmi logikát? :) ), így ha mindhárom teleporterrel végeztünk, akkor vehetjük igénybe a masinát. Sajnos a 3 teleporter más-más helyen van, így szinte majdnem minden ajtót ki kell nyitnunk. Ha utánaszámolunk, ki kell nyitni egy rakat ajtót, pörgetnünk kell a treasure chestből, upgradelni is kéne fegyókat, és perkek sem ártanak, hát ez igen sokba kerül nekünk. A teljes upgrade listát megnézhetitek itt (Az upgradelt fegyverek nevei közül egy-kettő kifejezetten vicces :D).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaptunk egy új powerupot is, a carpentert (jelentése:ács :D), a jele egy kalapács. Ha fölvesszük, minden ablak befoltozódik. Későbbi körökben felettébb hasznos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Két új eszközt is kaptunk a fegyverarzenálunkba. Első az úgynevezett bowie knife, melyet a generátor felőli teleporterteremben vehetünk meg 3000-ért. Ez tulajdonképpen egy olyan kés, mely egy szúrásra öl meg mindent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Második a monkey bomb, ezt csak treasure chestből pörgethetjük ki, felvételkor secondary grenade helyre kerül. Ha eldobjuk, minden zombi felé kezd futni, majd egy kis idő multán felrobban, és megöli a zombikat is. Ez a leghasznosabb eszköz (szerintem). Például ha ketten játszunk, és társunk LS-be került, eldobunk egy ilyen játékszert, és addig ameddig tapsikol, nyugodtan feléleszthetjük, anélkül hogy aggódni kéne magunk miatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagy vonalakban ennyi volt az újdonságok leírása. A Shi No Numa-s dolgok itt is megmaradtak, pl. a hellhoundos körök, a dobozok felett a fény, stb, azonban sok apró változtatás van még amit most nem részletezek (pl. a sima körökben néha befigyel egy-két kósza hellhound). A zárszó előtt még van egy dolog amiről még szót kell ejteni:

A Type 99 rejtély - megoldva

Aki nem tudná miről van szó, mielőtt kijött konzolra a Map Pack 3, a Treyarch kiadott egy listát a fegyver upgrade-ekről. Nem volt semmi a dologgal, amíg meg nem jelent a kiegészítő (konzolra). Ugyanis a listán szerepelt a Type 99 és a lefűrészelt csövű soti is, a játékban mégsem lehetett megszerezni őket (falon nem voltak, dobozban sose pörgött ki). Nagyon sok pletyka kelt lábra, hogy biztos elrejtették a készítők ezt a két fegyvert, mert húde imba lehet az upgradejük. Mindenki próbálta megtalálni a két fegyvert, mindhiába. A PC-s megjelenés változtat a dolgokon. Mindenki leellenőrizheti maga: indítsatok egy új játékot soloban. Írjátok be a konzolba hogy \give all. Ekkor megkapjuk az összes fegyvert ami létezik az adott mapon. Ha végigmegyünk rajta láthatjuk, hogy NINCS köztük a type 99 vagy a sawn-off-shotgun, vagyis a mapon SEM LEHET elrejtve semmilyen formában. Igaz, Josh Olin twitteren már írta hogy elírásról volt szó a listával kapcsolatban, de ezáltal a nagyon szkeptikusok is meggyőződhetnek :) .

Zárszó

Ismét gazdagodtunk egy jó zombis mappal, sőt, szerintem eddig ez az eddigi legjobb Nazi Zombie map. Ez a rengeteg újdonság, de főleg a Pack-a-Punch machine jódarabig le fogja kötni az embereket. Megemlítendő még, hogy elrejtettek jópár easter egget a mapon. Ezekkel kicsit képbe kerülhetünk az egész történettel, akinek nincs kedve/ideje keresgélni őket, az a main/localized_english_06.iwd-ben találja őket.Reméljük, hogy nem ez volt az utolsó DLC amit kaptunk. Ha mégis így lenne, köszönettel tartozunk a Treyarchnak, hogy habár késve, de mindig megkaptuk ezeket a kiegeket ingyen patchel együtt, amit konzolos társaink nem mondhatnak el magukról. Well done Treyarch, keep up the good work. Kíváncsian várjuk a CoD 7-et, ha az is ilyen jó játék lesz, biztos itt fog figyelni a polcomon :)

A bejegyzés trackback címe:

https://codwaw.blog.hu/api/trackback/id/tr731393632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása