England4eva interjú

2009.11.05. 22:31

Aki olvasott valaha cikket a ComMod-ról, vagy járt már a cod5league.eu oldalon, annak ismerősen csenghet az interjúalanyom neve. Bizony, a ComMod fejlesztői csapatának egyik ősalapítójáról, a cod5league.eu oldal tulajdonosáról van szó. Ha ő nem lenne, valószínűleg a Cod 5 versenyszerű oldali játéka, és a közösség nem lenne olyan szinten, ahol ma. Őt kaptam „mikrofonvégre” IRC-en, általános és aktuális dolgokról faggattam a Call of Duty-val, és a ComMod-al kapcsolatban.

Hozzá kell tennem, pozitívan csalódtam benne. A szokással ellentétben nem elküldtem neki a kérdéseket, hanem élőben tettem fel IRC-en. Ennek ellenére szóvivőket megszégyenítő teljességgel, értelemmel válaszolt, rövid idő alatt, a válaszokat alig kellett kozmetikáznom.

Dp: Szia. Kérlek mutatkozz be pár mondatban az olvasóközönségnek.
E4a: Üdv. „England4eva” vagyok, a valódi nevem Chris, és Angliában élek. Én vagyok a ComMod csapat egyik eredeti alapítója.
Dp: Hogy kezdődött ez az egész?
E4a: Én és datLicht voltunk azok, akik elkezdték a PAM szabályrendszerét módosítani. Ezek után kezdtünk el együtt dolgozni. Néhány probléma a PAM-ban kényszerített minket rá arra, hogy alapot illetően a Promod mellett döntsünk.
Dp:Mikor alakult maga a csapat?
E4a: Valamikor 2008 december körül, ekkortájt még csak a Promod hardcore verzióját szerettük volna elkészíteni a közösségnek. Azonban raf1 felhagyott a Promod projektel, így mi vettük át tőle. Erre az alapra kezdtük el fejleszteni a ComMod-ot, egészen a mai állapotáig. 2009 januárjában csatlakozott hozzánk a francia Phoenix, a fő kóderünk.
Dp: Ezek szerint raf1 volt az első, aki versenyszerű modot szeretett volna csinálni a Cod 5-höz?
E4a: Igen, raf1 készített egy alap modot, aminek nagyon egyszerű forráskódja volt. Apróbb változtatásokat valósított meg, legtöbbjük a hangokkal kapcsolatosak. Nagyon sok munka volt még hátra, majdnem mindent megváltoztattunk ahhoz az állapothoz képest. Ezek után elkészült egy nagyon korai, majdnem teljesen funkcionáló mod. 1-2 sornyi kódtól, és a bolt rifle-ök visszarúgásától eltekintve semmi sem maradt meg az eredeti modhoz (promod) képest. A kezdeti munkákat én és datLicht csináltuk, mostanra a munka oroszlánrésze Phoenixre hárul, nekem csak kisebb feladatok jutnak. datLicht nem dolgozik már közvetlenül a modon, ő a weboldalunkat szponzorálja (commod.eu).
Dp: Egy ilyen kaliberű mod megalkotása bizonyára rengeteg munkába és időbe kerül. Mi a fejlesztésben a legnehezebb?
E4a: A fejlesztés minden része nagyon nehéz egy bizonyos szemszögből, egy-két kódrész megírása kész kihívás volt. Szerencsére itt van nekünk Phoenix, a mi kóderzsenink, nagyon sok olyat valósított meg, amit mi nem tudtunk volna. Nélküle ez a mod nem lenne olyan, mint amilyen ma. Amit még kiemelnék a fejlesztésből, az a fegyverek egyesnúlya. Hónapokon keresztül kaptuk a tippeket és a… mocskolódást a játékosoktól :). Mégis úgy gondolom, a legnehezebb dolog az az egészben, hogy nem tudsz olyat alkotni, ami mindenkinek egyaránt tetszik.
Dp: Hogyan döntötök arról, mit változtattok meg a játékban?
E4a: A legtöbbjük személyes tapasztalatokon alapszik. 766 órányi CodWaW van a hátam mögött, legtöbbjük pcw volt ComMod alatt, az ezeken szerzett tapasztalat sokat segített. Másrészről a klánok játékosaitól kapott visszajelzéseket vettük figyelembe. A végleges fegyver-egyensúly hónapok alatt alakult ki. Voltak olyan ötletek, amiket nem valósítottunk meg, például a sprintelés kivétele, de úgy gondolom, egész jó lett az össegyensúly a modban.
Dp: Vannak olyan megkötések/elvárások amiket a Cb, ESL, vagy egyéb szervezet diktál nektek?
E4a: A kezdetek kezdetén kaptunk ötleteket az ESL-től. Amikor a ComMod lett a hivatalos modjuk, néhány ilyen tanácsot elfogadtunk és megvalósítottunk, azonban néhányat nem, mert úgy gondoltuk, azok nem illenének bele a modba. Cb részről amikor ott is hivatalossá vált a mod, nekik is voltak dolgaik amiket látni akartak a modban, de ezek olyan apró dolgok voltak, amik nem okoztak nagy problémát. Legvégül a Cod5League, a saját ligám, mivel én vagyok a tulajdonosa, igen, határozottan elégedett vagyok a moddal :D
Dp: Mit gondolsz a Cod 5 scenéről? Elég nagy? Sok a cheater?
E4a: Szerintem nagyon jó a közösség, a legtöbb játékost ismerem, ők nagyon barátságosak. A közösség maga a Cod 4-hez viszonyítva kicsi, ám ennek is megvannak a maga előnyei. Személyesebb kapcsolatba kerülhetsz a játékosokkal/klánokkal, ami nem lenne lehetséges egy nagy közösségben. A csalók minden játékban problémát jelentenek, lesújtó érzés amikor valakit csaláson kapnak. Ilyenkor csalódottak vagyunk, és feltesszük magunknak a kérdést, mi értelme tovább játszani. De amint mondtam, minden játéknak megvannak a maga csalói, miért is lenne ez másképp a Cod 5-ben.
Dp: Sokan úgy gondolják, hogy a CodWaW nem alkalmas versenyszerű játékra. Inkább a Cod 4-et preferálják (vagy a Modern Warfare 2-őt annak ellenére, hogy még meg sem jelent). Mit gondolsz erről?
E4a:  Rengetegszer hallottam már ezt. Több mint egy évig játszottam a Cod 4-el, és nagyon élveztem. Egy idő után azonban unalmassá vált, így továbbléptem a Cod 5-be. Úgy gondolom, az embereknek adni kéne neki egy esélyt, a Cod 4 elég „könnyű” az 5-höz képest, a CodWaW nagyobb kihívásokat rejt. Ha egy játékos alapvetően jó, adhatsz nekik fegyverként akár egy fakanalat is, meg fogják találni a módját, hogy jobbak legyenek vele, mint egy másik játékos. Bármit lehet versenyszerűen játszani, ha adsz neki egy esélyt.
Dp: Azt hallani manapság, hogy a dedikált szerver fájlokat nem fogják kiadni a Modern Warfare 2-höz, ez által a modolás sem lesz lehetséges. Sokan már temetik emiatt az MW2-őt. Véleményem szerint ez a CodWaW scene növekedéséhez is vezethet. Mi erről a te véleményed?
E4a: Hát, ezeket a pletykákat sajnos megerősítették, sőt, a legújabb hírek szerint demofelvétel és kihajolás sem lesz. Szóval egy olyan játéknak néz ki ami egyelőre halálra van ítélve versenyszinten. A jó a sok rossz között, hogy ezáltal talán a Cod 5 közösség mérete nem fog csökkenni, sőt, talán egy kicsit nőni is fog. Az Észak-Amerikai közösség a rossz hírek hallatán próbálja kicsit erőltetni a Cod 5-öt, néhány Cod 4 játékos már most áttért Cod 5-re, az ausztráliai közösség pedig lecserélte a warmodot a commodra.
Dp: Fogsz váltani az MW2-re ha kijön?
E4a: A következő hónapokban fogom valamikor megvenni a játékot. Ha lenne is hozzá ModTools, valószínüleg akkor sem készítenénk hozzá Com- vagy bármilyen más egyéb modot. Szerintem maradok a Cod 4-nél és 5-nél.
Dp: Mik a terveitek a jövőre nézve?
E4a: Eddig úgy volt, hogy a v2 lesz az utolsó verzió ami kiadásra kerül, elvégre ha jön az MW2, minek adnánk ki újabb verziót? Azonban most, hogy úgy néz ki, az MW2 nem lesz olyan sikeres PC-n, úgy döntöttünk, kiadjuk a 2.1-es verziót, amin jelenleg is dolgozunk. :D Semmi nagyobb változtatásra nem kell számítani, mivel a mod már így is elég stabil és jó, egy-két bugfix és kényelmi változtatás van tervbe véve.
Dp: Így a végén szeretnél valamit üzenni a közösségnek?
E4a: Szeretnék minden játékosnak köszönetet mondani, aki támogat minket. Ha támogattok minket, mi is támogatunk titeket. A játékosok nélkül ez a mod most sehol sem tartana.
Dp: Köszönöm szépen ezt a remek beszélgetést, szeretném megköszönni a magyar közösség nevében a munkátokat, amit értünk végeztek.

A bejegyzés trackback címe:

https://codwaw.blog.hu/api/trackback/id/tr491503744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása